Making HistoryNapoleon: Snappy Dresser?
Napoleon's gray frock coat was a way of conveying to Europe that though he was now a statesman, he was first and foremost a man of war. Even more than the legendary bicorne, the frock coat became a piece of visual propaganda, proof of the Emperor's power.