Making History
The parasol or beach umbrella is synonymous with summer beach holidays but it has not always been so. Historian Elsa Devienne tells us the social and cultural history of an object that has appeared on and disappeared from our beaches as fashion, tanning practices and our attitudes to our bodies change.