Making HistoryThe Amphora
While the shipping container is instantly recognisable in today's era of globalisation, its ancestor in Greco-Roman Antiquity looked very different: it was the amphora. Patrick Boucheron and the historian Sarah Rey reveal the secrets and meanings behind this "simple" terracotta object.