Making HistoryThe Invention of Eye Glasses
The first magnifying glasses or "reading stones" were used in monasteries in the Middle Ages. Reading glasses appeared in cities such as Florence in the 13th century and accompanied the invention of paper. Claire Angotti, historian who studies tools related to knowledge, tells us more.