Making HistoryThe Lottery Ball and the Politics of Chance
Claire Judde de Larivière, a specialist in Renaissance Venice, analyses how the drawing of lots partly reduced corruption and constituted a ritual that united the community of patricians in the Venetian Republic. We also understand what links the ballot box and the lottery box, throughout history.