PhilosophyDoes Consoling the Bereaved Even Work?
The pandemic has stopped some people from attending the funerals of their loved ones, or forced them into low key, socially distanced affairs. Raphaël Enthoven explores the psychological impact on missing out on those grief rituals. But if they don't help lessen the pain, what is the point of them? Grief therapist Sophie Poupard-Bonnet and philosopher Vincent Delecroix explore what it means to grieve in a time of coronavirus.