Re: Violence Against Women in TurkeyARTE Regards
Every day, at least one woman in Turkey is killed at the hands of her partner. Feminist organisations are taking to the streets in a bid to mobilise the nation's women, but in Ankara, their protests have fallen on deaf ears. Turkey's government has withdrawn from a European agreement aimed at preventing violence against women.