Foo Fighters
Dave Grohl is the co-author of only one Nirvana song: Scentless Apprentice, on the 1993 In Utero album. Frontman Kurt Cobain said, "I found it a bit stupid." But since the end of Nirvana, Grohl went on to release ten albums with the Foo Fights, wrote 76 songs and had 9 US hits. Not bad for a once-overlooked drummer.