Will Wood Save the World?
Drought and bark beetles are destroying Europe's forests, and damaged wood is driving down wood prices. Local forest owners are suffering heavy losses, despite the fact that their infested timber is exported thousands of miles away, in China and America. But even as wood bears the brunt of European climate change, it could also be the solution. Building out of wood would store carbon for generations to come.
This program;e by German channel BR is part of the European Collection, a joint initiative of European public media (ARD, ARTE, France Télévisions, SSR SRG and ZDF), coordinated by ARTE.