Berlin is losing several large private collections. First the Flick Collection, then the Olbricht collection and now Stoschek. Also in this issue: photographer Horst A. Friedrichs makes his declaration of love to wonderful bookstores. And we are participating in ARTE's massive survey on our hopes for the future.