Taiwan: A Role Model?ARTE Reportage
Taiwan is not far from China, where COVID-19 came from, but unlike its giant neighbour, it has had only a handful of deaths, and low numbers of detected cases. How were they able to escape the clutches of the disease and succeed where so many other countries failed? It learnt hard lessons from the 2003 SARS epidemic and wasted no time putting measures into place.