Global AssangeARTE Reportage
The ‘Operation Hotel’ revelations back in 2018 revealed that the Ecuadorian government was spying on Julian Assange, taking refuge in their London embassy at the time. But recent evidence from Spanish authorities suggests that it was in fact American intelligence that sponsored the surveillance. With the USA currently trying to extradite Assange from his London prison to be tried for the disclosure of hundreds of thousands of top-secret documents on WikiLeaks, the global Assange story, murkier than ever, is ongoing.