Generation AfricaTransactions
Transactions tells a story of Zimbabwean migration through a family divided by the circumstances of a failed economy. Three siblings, Frank, Miles and Portia, sustain their family through remittances while longing for the country and family they left behind. While the fourth sibling, Chrysthle, who is still in Zimbabwe, is frustrated by her inability to help financially, even though she has a full-time job. Their mother, MaMlilo, is a conduit of all the family’s challenges in hyper-inflationary Zimbabwe. Everyone who needs money comes to her in the hopes that she can help them financially. With each monetary transaction, expectations are raised on both sides.