The Life Ahead of Us
Based on research by Ariane Chemin, this documentary tells the story of how French soldier Félix Mora recruited young Moroccans en masse for the mines of industrial France in the 1960s and 1970s as the French economy was booming. This recruitment led to a new generation of working-class French citizens through immigration.