At War for Algeria
Despite his rallying ‘I understood you’ speech the previous year, De Gaulle finally plumps for a democratic route out of war via a referendum. The most radical French patriots felt betrayed by De Gaulle and unleashed their anger in Algiers. The GPRA and the FLN were divided over the issue. Could it really bring about independence?