At War for Algeria
Charles de Gaulle, the incarnation of the French Resistance during World War II, returns to power to form an emergency cabinet (the last of the Fourth Republic) and resolve the Algerian crisis. For the supporters of French Algeria, he is a saviour. The French army manages to beat back the insurgents with a new strategy. Calm seems to return in 1959, but how long will it last?