At War for Algeria
In the name of keeping the peace, France violently repressed the revolt in Algeria with summary executions, torture and forced displacement. This galvanised the independence struggle even more. After attacks on colonial villages in August 1955, which caused 120 deaths, the massacres of some 10,000 Algerian civilians in reprisal fanned the flames of the insurrection.