At the Heart of Emoji Valley
You couldn't let emoji roam the web unfettered and out of control. After many iterations they are now encoded in the Unicode standard. And, for better or for worse, the fate of the little yellow men is now under the purview of the Unicode Consortium, an organisation based in Silicon Valley.