Kill Thy Neighbour: Violence in MaliARTE Reportage
Sory, a Malian journalist, believes his country is tearing itself apart. He plans to return to visit his uncle in the village of Kouakourou, as he traces out how two communities turned against one another with deadly consequences. On the one side, the Dogon people, who are terrified of Islamic extremists. And on the other, the mainly Muslim Fulani ethnic group which has tarred with the same brush as the jihadists. But whatever their ethnicity, civilians are dying on both sides.