Making HistoryThe Passport - A Paper Border
The object seems recent: its international standardisation is barely a century old, and yet questions of identification and control have never ceased to haunt the history of societies. For the passport was invented to control populations considered dangerous: Vagrants, deserters, illegal immigrants.