Making History
Ostracism is still commonly used in our contemporary political vocabulary to designate exclusion and has its origins in Ancient Greece. Paulin Ismard, a specialist in the political anthropology of ancient Greece, traces the genealogy of a ritual that founded Athenian democracy.