Making History
The Lumière brothers not only invented the cinematograph: in 1903 they also succeeded in fixing colours on glass plates. Looking at those images, time flattens. These long-dead models staring back through a now non-existent lens seem vivid and alive. But thirty years later, colour had once again been drained out of the frame. Historian Adrien Genoudet explains what happened.