Making HistoryThe Turin Shroud - A Relic for the 20th Century
Patrick Boucheron brings history to life through objects. With the inventions of photography the Turin shroud, a relic venerated for centuries, found a new lease of life as the photographic negatives seemed to confirm its sacred status. A relic in the age of mechanical reproduction.