Scandal!
In 1970, the festival was interrupted after the screening of the film by Michael Verhoeven, OK, a parable about the Vietnam War. 16 years later, controversy reignites over the film Stammheim. When the film received the Golden Bear, the president, Gina Lollobrigida, immediately declared: "I was against this film." In 1976, people got flustered over Realm of the Senses, by the great Japanese director Nagisa Oshima, over accusations that it was pornography.