Vienna celebrates BeethovenPhilippe Jordan and the Vienna Philharmonic
On 22 December 1808, four works by Ludwig van Beethoven were premiered at a major concert in Vienna: Symphony No. 5, Symphony No. 6, known as the ‘Pastoral’, Concerto for piano and orchestra No. 4 and the Fantasy for piano, choir and orchestra. Philippe Jordan and the Vienna Symphony Orchestra recreated this historic musical moment on 11 January 2020 in the Vienna Konzerthaus.