GymnasticsThe Soundtrack to Your Nightmares
It's a sound you know, a shrill echo from beyond the grave you can hear everywhere, from 'Amityville' to 'Poltergeist' to 'The X-Files'. A sort of deep, wavy creak that makes the hairs on the back of your neck stand on end. It comes from a strange, little-known, unique instrument.