ABBA
1974: ABBA’s victory at the Eurovision Song Contest was a taste of things to come. But a year later, when it was up to Sweden to host the Eurovision, the counterculture mobilised big time. On Channel 1 was the Eurovision and on Channel 2, a rival, parody version of the competition designed to mock ABBA and mainstream music as hopelessly capitalist and try hard.