Re: Hunting in the Arctic CircleThe Sami and the Swedish State
In Sweden the supreme court has granted to the Sami people exclusive fishing and hunting rights in reindeer-herding areas. A victory for an ancient indigenous people is a scandal for many Swedish hunters as the decision revives old tension in Swedish far north.