Icon of the RevolutionIran: The Heart of the Revolution
Tehran. 1979. On the day of the referendum which would formalise and legitimise the new regime, photographer Reza Deghati was at the polling station installed at Khomeini's house. He noticed Khomeini's son had his father's ID in his hands. Deghati asked him if he could take a picture of it, and to his surprise, the son agreed.