The Mud MonsterIran: The Heart of the Revolution
Qom. 1979. During Ashura, the most important celebration of Shia Muslims, the human body - normally totally covered - is exposed as devotees self-flagellate, scratch and cover themselves in mud. Did this man's deformed face herald the monster the regime had just given birth to?