Guardians of the RevolutionIran: The Heart of the Revolution
Iran. Ahmadabad. 1979. The regime of the young Islamic Republic decided, against all odds, to celebrate the anniversary of the death of Mossadegh, a symbol of the struggle for democracy. Reza Deghati was allowed to photograph the room where he was buried. The women of his family were present, but already under the surveillance of the future guardians of the revolution.