Haunted by ViolenceIran: The Heart of the Revolution
Kurdistan. Banneh. 1980. In the besieged city, photographer Reza Deghati had tea with an old man and his grandchildren, Peyman and Leila. A moment of peace in the midst of violence. Then he left. Moments later, there was only fire and blood. And the screaming of a mother whose children have been killed in front of her.