ExecutionIran: The Heart of the Revolution
Kurdistan. 1980. The Kurds took part in the struggle against the Shah’s dictatorship as well as the revolution. But when Khomeini arrived, they were called "sons of Satan" and the army relentlessly bombarded their towns and villages. Arrested while reporting, photographer Reza Deghati secretly took this picture of a man awaiting his possible execution, like dozens of others.