The Scully Effect
At a time when women did not have access to higher education, English women used their sketching and art skills to record wildlife and plants. Beatrix Potter specialised in mushrooms and completed breakthrough research from her kitchen. But the establishment ignored her... and thus her second career as the creator of Peter Rabbit was born.