Honduras: Climate Change RefugeesARTE Reportage
Thousands of migrants have left Central America recently to try and reach the United States. But what is pushing these people to leave their homes? Since 2014 serious drought has hit Honduras, a situation exacerbated by hydroelectric and mining projects: Local environmental campaigners face intimidation and violence and many are forced to leave the country.