Bulgaria: Communism's UFO
This masterpiece of brutalist architecture was built in 1981 in the middle of the Bulgarian mountains under the leadership of Todor Jivkov. It was a near-sacred place during the era of Bulgarian communism, but now it's fallen into near-ruin.