Geneva Convention: Red LinesARTE Reportage
On August 12th 1949 nearly all the nation states in the world signed the Geneva conventions. For the first time international law protected civilians in war. Looking at recent and ongoing conflicts in Ukraine, Iraq and Syria, Red Lines explores the reality of human rights in war zones.