AvalanchesThe White Death
The Alps’ majestic summits hide a mortal danger: Avalanches. These torrents of snow sweep away everything in their path with enormous speed and power causing loss of life and damage to property. Scientists across Europe are studying avalanches in order to forecast them better but climate change seems set to make the situation worse.