Benjamin Ullmo, The Price of Opium
The French naval officer Benjamin Ullmo got addicted to opium in Vietnam in the early 20th century. Back in France, he continued to indulge his addiction and to meet the demands of a lover with expensive taste. In spiralling debt, he decided to steal confidential documents to blackmail the navy with.