The Lost OnesSéraphine de Senlis, The Painter's Delirium
Séraphine de Senlis is one of the most important French painters of naïve painting. She was an uneducated woman who earned a living as a cleaning lady. But one day a vision from God told her to pick up a paint brush. Entirely self-taught, from then on she painted incessantly until her mental illness took over. She died in 1942 in a mental hospital.