The Lost OnesBasile Zaharoff, The Merchant of Death
Basile Zaharoff is one of the richest people of his time. The enigmatic, unscrupulous businessman led many lives. He was a tourist guide in Constantinople, artillery officer, bank clerk in Egypt and a diplomat. But most of all, he was an arms dealer who, as Europe's merchant of death, made a killing supplying both sides with the means to kill.