Alma Mahler, Frustrated Conductor
Alma Mahler was a central figure of the Viennese art, literature and music scene in the early 20th century. She is considered a femme fatale who charmed many of the great artists of her day. But her own art - her music composition - was forbidden by Gustav Mahler, her first husband. She complied with his edict, but abandoning music for the sake of her marriage left her bitter and twisted.