The Lost Ones
The Lost OnesJohn Reed, American Witness to the Russian Revolution
In 1917, a young American journalist was sent to Russia to report on the revolution. In Petrograd, John Reed witnessed as much of the turmoil as he could and kept detailed records, which eventually become his famous book Ten Days That Shook the World. But the socialist dream turned sour, and Reed's life was as brief as it was brilliant.