Isabelle Eberhardt, Queen of the Sahara
In the 19th century, a young nobleman called Isabelle Eberhardt travelled to the Maghreb to learn about Arab culture and Islam. In Algeria she rode alone in the Sahara under the name Si Mahmoud, dressed in men's clothes. The eccentric, independent and rebellious woman made a name for herself as a writer before her tragically premature death.