Paul Grappe, Trans Deserter
In the First World War, a deserted French soldier pretended to be a woman for years in order to escape execution. As Suzanne, Paul Grappe led a dissolute life in Parisian cabarets during the Roaring Twenties. But eventually, his disordered life and worsening mental state caught up with him.