Wexford Festival Opera 2021
This year’s opera festival in the little seaside town of Wexford in Ireland was originally to have been devoted to operatic adaptations of Shakespeare. But like so many other festivals in this pandemic year, Wexford Festival Opera had to rethink its entire concept. No longer able to welcome opera lovers from all over the world, it relaunched the festival on the internet under the banner of “Waiting for Shakespeare ... The Festival in the air.”