Season 2022-2023 - Trailer
During the 2022-2023 season, storytelling will be strongly present in all its forms at the Opéra national du Rhin. Popular tales such as Mozart's "Magic Flute", Rossini's irresistible "Cenerentola" or Puccini's fascinating "Turandot"; gritty fables like "The Pied Piper of Hamelin", the comical "Candide" by Bernstein, the spooky "Treasure Hunter" by Schreker or even the little-known "Tale of Tsar Saltan" by Rimsky-Korsakov; romantic legends like that of the ballet "Giselle" that Martin Chaix will revisit through the prism of feminism, not to mention mythological stories like that of the "Mahabharata" which inspired "Until the Lions", a new opera by composer Thierry Pécou.