Walter Braunfels: The Birds
From September 2021 at the Opéra national du Rhin: The first opera by Hans Abrahamsen, based on the tale by Hans Christian Andersen.
Beyond the Arctic Circle lives the mysterious Snow Queen, alone, in her ice palace defended by a formidable army of snowflakes. One day, she kidnaps little Kay whose heart, wounded by the debris of an ancient evil mirror, has become as callous as an iceberg. His friend Gerda, with whom he shared his childhood games, goes looking for him ...