Dalibor - TrailerCzech National Theatre
The Knight Dalibor of Kozojedy appears before his judges. As his case is tried in court, the people grow increasingly angry. In this opera, Bedřich Smetana tells the story of an avenger figure from Czech history, whom he elevates to the rank of national hero. The opera is conducted by Jaroslav Kyzlink while Jiří Nekvasil signs the stage direction.