Europe Time Machine (4/5)Digitising Historical Maps
A big part of the Time Machine project is digitising old maps. These maps contain within them the geographic and sociological history of Europe. For the first time, researchers can explore the evolution of incredibly specific geographic areas throughout history. Researchers were even able to track how one glacier had receded by several kilometres in less than 200 years.